Tuesday, February 28, 2006

Staropramen

Pro značku Staropramen byl nosnou akcí tohoto léta „Chlapark“ (loni „Pivní výcvikové tábory“), proto na adrese staropramen nenajdete žádné informace o pivovaru, ale jste přesměrováni přímo na chlappark, přičemž tyto stránky jsou jednoúčelově vztaženy k probíhající akci. Grafika je strohá, jedná se především o textové informace. V souvislosti s akcí Chlapark využil Staropramen internet a telekomunikace i jiným způsobem. V balení s dvaceti kusy piv je vždy soutěžní kupon, kód z něho je možné odeslat pomocí SMS zprávy. Prakticky ihned jste opět pomocí SMS informováni o tom, zda jste něco vyhráli, a zároveň vzniká virtuální účet, na který se připisují body za každý odeslaný kód. Stav konta lze pomocí zaslaného PIN ověřit na stránkách.

Monday, February 27, 2006

Grafika

webu Kozel již není tak výrazná, což neznamená, že by se jednalo o podprůměr, ale spíš o nasazení vysoké laťky Radegastem. Kozlovi se líbí folk a country, proto na stránkách najdete skoro samostatnou sekci, kde jsou uvedeny informace z této hudební oblasti, např. aktuality, festivaly, nově vydané CD. Kromě tradičních walpaperů a screensaverů je možné stáhnout i reklamní spoty.

Sunday, February 26, 2006

Jednu z

nezajímavějších stránek najdeme na adrese . K dispozici je flashová i HTML verze, přičemž vše je vyřešeno tak, že ani návštěvník bez podpory flashe o nic nepřijde, protože HTML verze obsahuje stejnou, pouze ne tolik animovanou grafiku. Samotná grafika je opravdu profesionální v kvalitním provedení. Kromě možnosti zaslání loga pivovaru, jak už bylo uvedeno, umožňuje web Radegastu zaslat jednou týdně zdarma i jiné, vlastnoručně vytvořené logo. On-line aplikace pro vytváření loga je přitom přístupná až po správně odpovědi na soutěžní otázku (odpověď lze ovšem jednoduše vyhledat). Takováto služba prakticky nemá na českém internetu obdobu. Pro soutěživé je zde ještě on-line soutěž s možností vyhrát nejnovější „krýgly“.

Saturday, February 25, 2006

prazdroj

Popisek: WWW stránky prazdroje lze přirovnat k pivnímu portálu.

Jednotlivé stránky se však samozřejmě liší. Na stránkách samotné značky Prazdroj je nejvhodnější přímo použít mapu serveru, protože titulní strana se čtyřmi okny, kde se stále něco pohybuje, je opravdu nepřehledná. Teprve pak se dostanete např. k pivnímu rozcestníku, který vás zavede na další stránky s pivní tematikou. Obecní a městské úřady zde mohou zaujmout informace o možné finanční injekci různým projektům pro podporu regionů. Lze si zde také zasoutěžit ve znalostech z pivovarnictví.

Friday, February 24, 2006

Začněme

u značky Prazdroj (www.prazdroj.cz), jejíž stránky jsou obsahově nejrozsáhlejší díky tomu, že společnost je spojena s několika dalšími velkými pivovary. Proto je právě na stránkách Prazdroje mnoho informací a odkazů na spřátelené značky. Jedná se o Velkopopovického kozla, Gambrinus, Radegast a další. Stránky těchto pivovarů mají určité základní rysy shodné a návštěvníkům nabízejí stejné služby. Mezi ty patří možnost stažení tapet a spořičů pro Windows, možnost zahrát si on-line hry ve flashi. Autoři si také uvědomili další oblíbenou zábavu našeho národa, kterou jsou SMS zprávy, a proto na stránky zařadili možnost stahování log pivovarů zdarma a v neomezeném množství. Požadované logo mi bylo ze stránek Prazdroje zasláno během pěti minut (ze stránek Radegastu asi po dvou hodinách). Součástí webu jsou i on-line shopy, které nabízí nákup suvenýrů a značkového oblečení s logy pivovaru. Je možné zasílat i e-mailové pohlednice. Souvislost s Plzní najdete ještě na stránkách beerworld.cz a www.pilsnerfest.cz . Stránka Pilsnerfest je zaměřena na přehled akcí – festivalů podporovaných pivem Pilsner Urqell

Thursday, February 23, 2006

pivovar

Co by mohly stránky pivovaru obsahovat? Na všech logicky najdete určitý okruh informací. Historie a současnost pivovaru, jednotlivé produkty, aktuality, zajímavosti, seznamy prodejců a restaurací, dosažená ocenění, probíhající soutěže a akce jsou skoro povinné informace, které nejsou nikde opomenuty.
Jenže prezentace piva u nás není jen prezentací alkoholického nápoje. Pivo je spojováno se zábavou, s legrací a přátelstvím, případně s podporou sportu či kultury. Tak jsou koncipovány reklamní spoty, soutěže a rozmanité akce. Tomuto duchu odpovídá i provedení stránek, které je ve většině případů vysoce profesionální, především grafika bývá vedena k originalitě a dokonalosti s častým použitím animací. Přes tento podobný styl se jednotlivé stránky často liší.

Tuesday, February 21, 2006

Pivo

Jen málokterému produktu potravinářského průmyslu se dostává takové pozornosti a podpory jako pivu. Pivo má u nás velkou tradici; co se týče spotřeby, umisťuje se náš národ ve světových statistikách na nejvyšších příčkách. Podle toho také vypadá propagace piva ze strany výrobců.

Pivovary vynakládají na propagaci svých produktů značné částky. Největší váhu má samozřejmě značka piva – s tou souvisí i grafická prezentace ve formě loga, které se pak objevuje na všem možném: od sklenic přes pivní tácky, značkové oblečení a suvenýry až po svítící tabule na restauracích. Do firemní strategie samozřejmě patří i slogany, reklamní kampaně, sponzoring různých aktivit, soutěže, akce. Důležitou součástí firemní prezentace jsou v současnosti také WWW stránky – a na ty se dnes podíváme.

Monday, February 20, 2006

Víte, že…

… „pivo jest důležitou pochutinou i potravinou, pro člověka tělesně pracujícího s mírou užívané jest bez následků škodlivých? Byť bylo množství výživných látek v pivě poskrovnu, jsou přece všechny obsaženy ve formě velice příhodné“ (Ottův slovník naučný, díl XIX, str. 816).


… pravděpodobně nejstarším dokladem o pěstování chmele na dnešním území našeho státu je nadační listina knížete Břetislava z třicátých let 11. století? Chmel byl u nás v 11. a 12. století rozšířen a pěstoval se dokonce i v Praze, např. na Střeleckém ostrově.

Sunday, February 19, 2006

V poptávce

spotřebitelů nadále výrazně převažují výčepní piva, která jsou levnější a lépe vyhovují
životnímu stylu. Podíl ležáků v tuzemsku mírně narůstá a dosáhl 28,4 %, u výčepních piv 67,6 %.
Podíl speciálních piv na spotřebě klesá a nealkoholická piva tvoří pouze 0,6 % celkové spotřeby piva.

Friday, February 17, 2006

Počet

průmyslových pivovarů se v České republice dále snižuje, v roce 2002 byly uzavřeny
pivovary Svitavy a Litoměřice, nadále vznikají nové restaurační pivovary. Pokračuje koncentrace
výroby piva, malé pivovary se stávají více lokálními a zásobují trh specialitami. Rozhodující část
pivovarského průmyslu vlastní zahraniční společnosti, piva jsou unifikována.
Struktura pivovarů v roce 2003

Wednesday, February 15, 2006

PIVOVARNICTVÍ V ČESKÉ REPUBLICE

Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven bylo v roce 2003 vystaveno 18,548 mil. hl piva, tj.
o 584 tis. hl více než v roce 2002 (102,1 %). Z toho výstav pro tuzemsko dosáhl 16 418 mil. hl, tj.
o 216 tis. hl (101,3 %) více než v roce 2002. Zatímco v roce 2002 pivovary v České republice vyvezly
přibližně 10,8 % své produkce, v roce 2003 se zvýšil podíl exportu z celkové produkce našich
pivovarů na 11,5 %, export vzrostl o 155 tis. hl (107,8 %) na 2,130 mil. hl. Průměrná spotřeba piva
v České republice je 162 litrů na jednoho obyvatele a rok.

Tuesday, February 14, 2006

PIVOVARNICTVÍ VE SVĚTĚ, TRH S PIVEM

Z hlediska celkové produkce piva zaujímá ČR ve světě patnácté místo s roční produkcí cca
18,0 mil. hl. Česká republika se podílí 1,2 % na světové výrobě piva a 3,4 % na výrobě piva v Evropě.
Největšími světovými producenty piva v roce 2003 jsou: Čína (245,0 mil. hl), USA (235 mil. hl),
Německo (105 mil. hl), Brazílie (86 mil. hl) a Rusko (79,8 mil. hl).
Z hlediska průměrné roční spotřeby piva na obyvatele patří České republice nadále první místo na
světě s téměř 162 litry vypitého piva na 1 obyvatele v roce 2003. Oblíbené je pivo i v Irsku
(146 l/obyv.), v Německu (123 l/obyv.) a Rakousku (112 l/obyv.).
Spotřeba piva se zvyšuje zejména v Asii, dále i v Latinské Americe a ve východní Evropě, zatímco
v západní Evropě a v Severní Americe stagnuje, nebo klesá. Největšího relativního meziročního
nárůstu produkce piva bylo podle předběžných údajů dosaženo v roce 2003 v Rusku (8,0 %), ve
Venezuele (5,0 %) a v Číně (3,8 %).

Monday, February 13, 2006

DŮLEŽITÉ KONTAKTY

Lora Viktoria, s.r.o.
provoz pivovar Podkováň Ing. Antonín Červený ředitel Dolní Cetno
294 30
Dolní Cetno 326356222
326356229
acpodkovan@telpro.cz
www.podkovan.cz

Hana Mayerová rodinný pivovar
Berounský medvěd Hana Mayerová majitelka Tyršova 135
266 01
Beroun 311622566
311621623
mkmetal@telecom.cz

Lobkowiczký pivovar, s.r.o. Ing. Petr Peniaštek ředitel
262 52
Vysoký Chlumec 318865321
318865330
pivovar@lobkowicz.cz
www.lobkowicz.cz

Královský pivovar Krušovice, a.s. Ing. Pavel Gregorič generální ředitel
270 53
Krušovice 313569111
313569304
sekretariat@pivo-krusovice.cz
www.pivo-krusovice.cz

Pivovary České Budějovice Budějovice, st.p. Bořivoj Pech ředitel Kněžskodvorská 29
370 21
České Budějovice 387315295
387315295
pivocb@pvtnet.cz

Budějovický Budvar, n.p. Ing. Jiří Boček ředitel Karolíny Světlé 4
370 21
České Budějovice 387705111
387311135
jiri.bocek@budvar.cz
www.budweiser.cz

Pivovar Eggenberg, a.s. Jíří Shrbený generální ředitel Latrán 27
381 15
Český Krumlov 380711426
380711761
zagora@eggenberg.cz

Rodinný pivovar BERNARD,a.s Ing. Stanislav Bernard ředitel Ul. 5.května 1
396 01
Humpolec 565532407
565532183
pivovar@bernard.cz
www.bernard.cz

Chodovar, s.r.o. Jiří Plevka generální ředitel Pivovarská 107
348 13
Chodová Planá 374794181
374794183
chodovar@volny.cz
www.chodovar.cz

Drinks Union a.s. RNDr. Milan Hagan generální ředitel Drážďanská 80
401 73
Ústí nad Labem 472703111
475503045
du@drinksunion.cz
www.drinksunion.cz

Pivovar Svijany, s.r.o. František Horák ředitel Svijany čp. 25
463 46
Svijany 485177141
482728200
pivovar@volny.cz

Pivovar Broumov, s.r.o. Jaroslav Nosek jednatel Tř. Osvobození 55
550 01
Broumov 491523779
491523780
pivovar@pivovarbroumov.cz
www.pivovarbroumov.cz

Pivovar Nová Paka, a.s. Ing. Jaromír Bulko ředitel Pivovarská 400
509 01
Nová Paka 493727031
493721100
broucek@novopackepivo.cz
www.novopackepivo.cz

Žatecký pivovar, spol. s r.o. Martin Kec jednatel Žižkovo nám. 81
438 01
Žatec 415710781
415710533
kec@zateckypivovar.cz
www.zateckypivovar.cz

Sunday, February 12, 2006

Seznam členů

Společnost Jméno a Příjmení Jednatel ulice/PSČ/Město Tel/fax/e-mail/URL
P i v o v a r y
Plzeňský Prazdroj, a.s. Ing. Stanislav Fridrich výrobně-technický ředitel GŘ - U Prazdroje 7
304 97
Plzeň 377061111
377062230
pilsner@dmms.cz
www.prazdroj.cz

Ing. Václav Berka manažer pivovaru Plzeň U Prazdroje 7
304 97
Plzeň
Ing. Jaroslav Gubiš manažer pivovaru Velké Popovice Ringhofferova 1
251 69
Velké Popovice
Ing. Ivo Kaňák manažer pivovaru Radegast 739 51
Nošovice
Pivovary Staropramen a.s. Vincent Lefere
Ing. Ivan Šíma generální ředitel
tajemník Nádražní 84
150 54
Praha 5 257191111
257191288
info@staropramen.cz
www.pivovary-staropramen.cz

Pivovar a restaurace U Fleků, s.r.o. Ivan Chramosil sládek Křemencova 11
110 00
Praha 1 224934019
224934805
ufleku@volny.cz
www.ufleku.cz

Pivo Praha, s.r.o. Ing. Jan Šuráň jednatel Podskalská 10
128 46
Praha 2 224915813
224915813
pivoprag@mbox.vol.cz

Pivovar Benešov, s.r.o. Milan Bílek ředitel Táborská 306
254 43
Benešov 317722511
317723529
pivovarbn@telecom.cz
www.pivovarbenesov.cz

Bohemia Regent, a.s. Ing. Ferdinand Stasek předseda představenstva Trocnovské nám. 124
379 01
Třeboň 384 721 319
384 721 321
obchod@pivovar-regent.cz
www.pivovar-regent.cz

Pivovar a sodovkárna Jihlava, a.s Ing. Jan Kylberger GŘ Vrchlického 2
586 01
Jihlava 567 564 111
567 310 090
jk@pivovar-jihlava.cz
www.pivovar-jihlava.cz

Pivovar Nymburk, s.r.o. Ing. Pavel Benák ředitel Pražská 581
288 25
Nymburk 325517200
325512077
nymburk@postriziny.cz
www.postriziny.cz

Friday, February 10, 2006

exportovalo

se téměř 213 324 tun, což je o 34,5 tisíc tun více než v roce 2002; nárůst činí téměř 20 %
největšími exportéry sladu jsou Sladovny Soufflet ČR, které vyvezly téměř 68 % své produkce
největší objemy vývozu směřovaly do Polska (43 %), dále do Ruska a do SRN
významné objemy se exportovaly mj. na Kubu, do Slovinska, Moldávie a dalších zemí
český slad putuje i do zámoří, do Indonésie, USA a do Japonska, celkem do více než 20 zemí
zatímco v roce 2002 činil podíl vývozu na celkové výrobě 39,6 %, v loňském roce to bylo více než 44 %
celkem 13 sladoven v ČR exportovalo svou produkci

Thursday, February 09, 2006

Sladařství

 v roce 2003 bylo u nás 36 činných sladoven, což je o 5 méně než v roce 2002; z nich je pivovarských sladoven 18 a stejný počet obchodních
 celkem sladovny u nás vyrobily 483 693 tun sladu, o 33 506 tun více než v roce 2002; nárůst činí 7,4 %
 nejvíce sladu vyrobily Sladovny Soufflet ČR, 288 229 tisíc tun, dále sladovny Plzeňského Prazdroje 105 570 tun a Českomoravské sladovny 18,5 tisíc tun
 z jednotlivých sladoven nejvíce vyrobila sladovna Plzeňského Prazdroje, dále sladovny ze skupiny Sladovny Soufflet ČR v Nymburce a Kroměříži

Wednesday, February 08, 2006

Pivovary

skupiny DRINKS UNION vyvezly téměř 20,3 % své produkce a přes 15 % z celkového výstavu vyvezly pivovar v Krušovicích a Pivovary Staropramen
 nejvíce piva se vyváží do SRN, dále na Slovensko, do Velké Británie, USA a Ruska
 největší nárůsty mezi významnými importéry českého piva zaznamenal export do Německa, Ruska a Švédska a pokračuje vzestup exportu do Rakouska a Maďarska
 naopak největší pokles vývozu je do Polska
 pivo vyvážíme i do Finska, Kanady, Španělska, Izraele a dalších zemí
 nejnovější zemí, kam se dováží české pivo, je JAR
 ležáky tvoří téměř 80 % a světlé pivo 93 % exportu, více než 64,5 % piva se exportuje v lahvích
 všechny průmyslové pivovary v České republice, alespoň část své produkce, exportovaly

Tuesday, February 07, 2006

mírně se zvyšuje pro tuzemsko podíl piva stáčeného do sudů (52,2 %) a pokles podílu piva v lahvích (43,3 %), zbytek tvoří cisterny, plechovky, PET lahve, kde byl zaznamenán největší pokles, a minisoudky
 celkem se vyvezlo 2 129 848 hektolitrů, tj. o 7,8 % více než v roce 2002
 zatímco v roce 2002 pivovary v České republice vyvezly přibližně 10,8 % své produkce, v roce 2003 se zvýšil podíl exportu z celkové produkce našich pivovarů na 11,5 %
 tři největší vývozci jsou: Plzeňský Prazdroj, Budějovický Budvar a Pivovary Staropramen; jejich podíl na celkovém exportu poklesl z 83 % na 76,9 %
 největší podíl exportu na vlastním výstavu má Budějovický Budvar s více než 46 %; z malých pivovarů je to Lobkowiczký pivovar s téměř 36 % a dále tradičně pivovar Nová Paka, který vyvezl téměř 30 % své produkce.

Sunday, February 05, 2006

následují

pivovarské skupiny PMS Přerov zahrnující pivovary v Hanušovicích, Litovli a Přerově s výstavem 964 369 hektolitrů, DRINKS UNION se 4 pivovary a dosaženou produkcí 887 563 hektolitrů piva a Starobrno s pivovary v Brně a Znojmě, kde se uvařilo 816 103 hl piva
 výčepní piva tvořila 62,3 % produkce, což je ve srovnání s 61,6 % v roce 2002 jen nepatrné zvýšení a naopak, mírně pokles podíl výstavu ležáků na necelých 34 % (v roce 2002 to bylo 34,2 %). Zbytek tvoří produkce lehkých piv, piv se sníženým obsahem cukru, speciálních a nealkoholických piv

Friday, February 03, 2006

pivo

největším výrobcem piva u nás je nadále skupina Plzeňského Prazdroje, která zahrnuje pivovary Prazdroj a Gambrinus v Plzni, Velké Popovice a Radegast v Nošovicích, jejíž výstav v loňském roce činil téměř 8,6 milionů hektolitrů
 na druhém místě jsou Pivovary Staropramen, kam patří pivovary Smíchov a Braník v Praze a Ostravar v Ostravě s celkovým výstavem téměř 2,8 milionů hl
 třetí je Budějovický Budvar s téměř 1,2 mil. hl

Thursday, February 02, 2006

Pivovarství

a sladařství v České republice v roce 2003
ve faktech a číslech
Pivovarství

 pivo dnes u nás vaří 38 společností ve 48 průmyslových pivovarech
 dále je u nás 36 restauračních minipivovarů, ze kterých je nejstarší pivovar U Fleků, založený v roce 1499 – všechny ostatní vznikaly po roce 1991
 celkový výstav piva ze všech pivovarů u nás dosáhl 18 548 314 hl, což je o 584 692 hl více než v roce 2002, to je nárůst o více než 2 %
 výstav pro tuzemsko činil 16 418 466 hl, tedy 88,5 % (v roce 2002 to bylo více než 89 %) a vzrostl o 1,3 %